ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014

ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΒΛΑΒΗ ΟΠΩΣ ΘΕΛΗΣΑΝ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΝ -Το αεροσκάφος ήταν καινούργιο και ο πιλότος ήταν ένας πάρα πολύ έμπειρος πιλότος

-Το αεροσκάφος ήταν καινούργιο και ο πιλότος ήταν ένας πάρα πολύ έμπειρος πιλότος...


Aυτό παραδέχθηκε ο Γιαννάκης Λοϊζου, Πρόεδρος της Επιτροπής Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων

Ο πιλότος Αυγουστίνος Αυγουστής, πατέρας 3 παιδιών και ο Λιβάνιος Τζιόρτζ Οπέκι, ήρθαν να προστεθούν στους ήρωες των Ιμίων Χριστόδουλο Καραθανάση,  Παναγιώτη Βλαχάκο και  Έκτορα Γιαλοψό.

Η αποκάλυψη-βόμβα της εφημερίδας Φιλελύθερος ότι το εκπαιδευτικό αεροσκάφος έπεσε στη θάλασσα  με μεγάλη ταχύτητα-σαν πυροβολημένο πουλί-δεν αφήνουν περιθώρια αμφιβολίας ότι το έρριξαν οι Τούρκοι.

Δεν πρόκειται για μηχανική βλάβη όπως θέλησαν να την παρουσιάσουν.

Πολύ σύντομα  γερμανικά και ισραηλινά ΜΜΕ θα αποκαλύψουν τι ακριβώς συνέβη!

Αντί ο Κύπριος πρόεδρος να κηρύξει τις Ενοπλες Δυνάμεις σε κατάσταση πολέμου εισήχθη στο Νοσοκομείο αφήνοντας τους Γερμανούς ναύτες της κορβέτας «Braunschweig» (F-260) (πως βρέθηκε στη περιοχή;) να περισυλλέξει τα συντρίμμια του αεροσκάφους και τις σορούς των νεκρών.

Κι όλα αυτά την στιγμή που τόσο τα συντρίμμια-όσο και οι σοροί των νεκρών-"μιλάνε" από μόνα τους και αποδεικνύουν ότι το αεροσκάφος χτυπήθηκε.

Την ίδια ώρα Ελληνες και Κύπριοι δημοσιογράφοι βάζουν την ουρά στα σκέλια -όπως οι πολιτικοί μας-και δεν βγάζουν τσιμμουδιά.

Κύριο μέλημά μας είναι τώρα οι 100 δόσεις-πόση ξεφτίλα, πόση ανανδρεία αδέλφια;

Ντροπή-τι άλλο να πεις.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "Πολίτης" σε χώρο που βρίσκεται κοντά στο αεροδρόμιο Λάρνακας και έχει παραχωρηθεί στην Επιτροπή Αεροπορικών Δυστυχημάτων και Συμβάντων της Κυπριακής Δημοκρατίας,  μεταφέρθηκε λίγο μετά τις πέντε το απόγευμα το πρώτο φορτίο από τα συντρίμμια του μοιραίου αεροσκάφους που κατέπεσε χθες βράδυ, 40 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Λάρνακας.

O τελικός προορισμός είναι η ναυτική βάση «Ευάγγελος Φλωράκης» στο Μαρί, δεύτερο φορτίο με συντρίμμια του αεροσκάφους, τα οποία θα μεταφερθούν στο χώρο, προκειμένου τα μέλη της Επιτροπής να αρχίσουν τις απαραίτητες έρευνες για να διαπιστωθούν τα αίτια της πτώσης του μοιραίου αεροπλάνου.

Σε δηλώσεις του, ο Γιαννάκης Λοϊζου, Πρόεδρος της Επιτροπής Αεροπορικών Ατυχημάτων και Συμβάντων «το αεροσκάφος έφυγε από το αεροδρόμιο της Πάφου με προορισμό τη Βηρυτό και σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης, το αεροσκάφος πετούσε στις 9 χιλιάδες πόδια. Στα 40 περίπου ναυτικά μίλια έξω από τη Λάρνακα σε επαφή που είχε με τον Πύργο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, ο ελεγκτής τον εξουσιοδότησε να πάει κατευθείαν σε ένα σημείο. Ο χειριστής του αεροσκάφους απάντησε καταφατικά και ο ελεγκτής τον κάλεσε μετά από λίγο ζητώντας να μάθει γιατί ο πιλότος δεν πηγαίνει κατευθείαν στο σημείο που τον είχε εξουσιοδοτήσει. Ο χειριστής απάντησε πως «πάω τώρα κατευθείαν είχα ένα μικρό πρόβλημα το οποίο επιλύουμε». Ο ελεγκτής απάντησε εντάξει προσθέτοντας πως «εάν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα είμαστε εδώ να σας βοηθήσουμε». Ο χειριστής του αεροσκάφους απάντησε «δεν υπάρχει πρόβλημα».

Ο κ. Λοϊζου πρόσθεσε πως «δύο περίπου λεπτά μετά το διάλογο μεταξύ του χειριστή του αεροσκάφους και του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας και ενώ ο ελεγκτής είχε επαφή με αεροσκάφος των Μεσανατολικών Αερογραμμών, ακούστηκαν από το μικρό αεροσκάφος ορισμένοι ήχοι, οι οποίοι όμως δεν αντιλήφθηκε από πού ερχόντουσαν. Πολύ πιθανό ο χειριστής του αεροσκάφους να προσπαθούσε να επικοινωνήσει με το Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, όμως μετά από αυτό δεν κατέστη δυνατόν να έρθει σε καμία επαφή. Αλλεπάλληλες απόπειρες να έρθει τόσο το ΚΕΕΚ όσο και άλλα αεροσκάφη που πετούσαν στην περιοχή, σε επαφή με το αεροσκάφος, δεν έφεραν αποτέλεσμα και δεν κατέστη δυνατόν. Μετά από αυτό ξεκίνησε το έργο της έρευνας και διάσωσης με την εμπλοκή του Κέντρου Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης το οποίο και ανέλαβε τα περαιτέρω».

Ερωτηθείς πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να καταλήξει η Επιτροπή σε ασφαλή συμπεράσματα ως προς τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους, ο κ. Λοϊζου απάντησε πως «είναι αρκετά δύσκολο για τον απλούστατο λόγο ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν ήταν εφοδιασμένο με τον  καταγραφέα των λεπτομερειών πτήσης του αεροσκάφους, δηλαδή το λεγόμενο «μαύρο κουτί», που έχει πορτοκαλί χρώμα. Στο αεροσκάφος δεν υπάρχει επίσης ο καταγραφέας των φωνητικών συνδιαλέξεων μεταξύ των διαφόρων Κέντρων Εναέριας Κυκλοφορίας και του θαλάμου πλοηγήσεως».

Οπως σημείωσε, «θα στηριχθούμε μόνο στα συντρίμμια τα οποία θα ανασύρουν από τη θάλασσα. Μέχρι αυτή τη στιγμή έχουν ανασυρθεί πολύ λίγα κομμάτια, δηλαδή δεν έχουν ανασυρθεί ούτε ο θάλαμος πλοήγησης, αλλά ούτε και οι μηχανές».

Σε ερώτηση εάν αναμένεται να φτάσουν και άλλα συντρίμμια στο χώρο όπου θα αρχίσει η διερεύνηση του ατυχήματος, ο κ. Λοϊζου απάντησε ότι «ειδοποιηθήκαμε από το Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης ότι θα αφιχθεί ακόμα μία παρτίδα, η οποία αναμένεται να φτάσει στη ναυτική βάση στο Μαρί γύρω στις 19.30 το βράδυ». Πρόσθεσε ότι έχουν ήδη γίνει διευθετήσεις για να μεταφερθούν και αυτά τα συντρίμμια στο χώρο που θα γίνει η έρευνα.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο Αντρέας Αποστόλου, μέλος της Επιτροπής και πρώην ανώτερος μηχανικός αεροσκαφών των Κυπριακών Αερογραμμών, είπε ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι του αεροσκάφους που έχει ανασυρθεί από τη θάλασσα έχει μήκος δύο περίπου μέτρων και είναι λεπτό περίπου ένα πόδι. Το κομμάτι αυτό είναι μέρος της ατράκτου του αεροπλάνου».

Ο κ. Λοϊζου επιβεβαίωσε ότι ενδεχομένως να έχουν βυθιστεί τμήματα του αεροσκάφους. «Οι μηχανές του αεροπλάνου λόγω του βάρους τους πρέπει να έχουν βυθιστεί δεδομένου ότι το βάθος στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή είναι περίπου 6 χιλιάδες πόδια και πρέπει να γίνουν ειδικές διευθετήσεις με ρομπότ για να μπορέσουν να ανασυρθούν», δήλωσε.

Σημείωσε ακόμα ότι «τα ρομπότ αυτά τα διαθέτει συγκεκριμένη εταιρεία με έδρα τη Λεμεσό με την οποία συνεργαζόμαστε και θα μπορούσε να αναλάβει το συγκεκριμένο έργο. Ωστόσο, το θέμα αυτό θα πρέπει να αποφασιστεί από την κυβέρνηση» και την ασφαλιστική εταιρεία του αεροσκάφους.

Ερωτηθείς πόσες μέρες θα χρειαστεί η Επιτροπή για να βγάλει ασφαλές συμπέρασμα, ο Γιαννάκης Λοϊζου απάντησε «δεν μπορώ να αναφέρω μετά βεβαιότητας πόσες μέρες ή πόσους μήνες θα μας πάρει. Μπορεί να χρειαστεί να γίνουν και επιστημονικές έρευνες από ανθρώπους της κατασκευάστριας εταιρείας του αεροσκάφους ή της κατασκευάστριας εταιρείας των μηχανών του. Το αεροσκάφος ήταν καινούργιο και ο πιλότος ήταν ένας πάρα πολύ έμπειρος πιλότος», κατέληξε.

Προηγούμενη ενημέρωση

Το χρονικό της μοιραίας πτήσης

Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο Πάφου, με προορισμό τη Βηρυτό.

Σε αυτό επέβαιναν δύο άτομα. Ο Κύπριος χειριστής και ένας επιβάτης από το Λίβανο.

Λίγο μετά τις 7 το βράδυ και ενώ πετούσε σε περιοχή 45 μίλια νοτίως του Γκάβο Γκρέκο, εξέπεμψε σήμα κινδύνου.

Στη συνέχεια ο χειριστής επικοινώνησε με τον Πύργο Ελέγχου αναφέροντας ότι στο δικινητήριο παρουσιάσθηκε

μηχανικό πρόβλημα, το οποίο επιδιορθώθηκε.

Ωστόσο λίγο αργότερα το αεροσκάφος σταμάτησε να εκπέμπει σήμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

This is a comment.