ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Τρίτη 19 Απριλίου 2016

Πως προσδιορίζεται η αξιοκρατία;


Η μία άποψη υποστηρίζει ότι η διαμόρφωση ενός χαρακτήρα μπορεί να είναι επίκτητη λόγω του περιβάλλοντος ανάπτυξής του και της συσσώρευσης σημαντικών γνώσεων, που θεωρεί δεδομένο ότι θα διαχειρισθεί με τον καλύτερο τρόπο αν καταστεί ικανός να τις πραγματοποιήσει.
Γι’ αυτό δίνει ιδιαίτερο βάρος στην καλύτερη και μακροχρόνια θεωρητική του κατάρτιση αλλά και την εξειδίκευσή του σε κάποιον τομέα.

Υποστηρίζει λοιπόν, ότι η αξιοκρατία προσδιορίζεται ασφαλώς με την επίδειξη πανεπιστημιακών τίτλων και λοιπών σπουδών, θεωρώντας απολύτως αντικειμενική και αρκετή αυτού του τύπου την εκπαιδευτική αξιολόγηση, παρακάμπτοντας την συνολικότερη αξιολόγηση και της αγοράς ως περιττή διαδικασία και ότι από εκεί και πέρα η ανάπτυξης των επαγγελματικών ικανοτήτων για τα στελέχη της δημόσιας διοίκησης και η απόκτηση πολιτικής οξυδέρκειας για τα πολιτικά στελέχη, υποστηρίζει, ότι είναι μόνο θέμα εξάσκησης και χρόνου.


Η άλλη άποψη, χωρίς να παραβλέπει την χρησιμότητα της θεωρητικής εκπαίδευσης, πιστεύει ότι την καθοριστική συμμετοχή στην διαμόρφωση του χαρακτήρα ενός ατόμου έχει η όποια έμφυτος ικανότητά του να αξιολογεί και να διαβαθμίζει σωστά τα σημαντικά από τα ασήμαντα, επιλέγοντας μόνος του την συλλογή των γνώσεών του και εντάσσοντάς τες μέσα στην προσωπική αξιακή του πλατφόρμα.


Πιστεύει λοιπόν αυτή η άποψη ότι η όποια ατομική ικανότητα μπορεί να αποδειχθεί με μια πιο πρακτική διαδικασία αξιολόγησης που περιλαμβάνει κυρίως τον τρόπο διαχείρισης των όποιων γνώσεων, όταν το άτομο δραστηριοποιείται επαγγελματικά και όχι μόνο, σε συνθήκες ισονομίας, μέσα στο σύνολον του κοινωνικού ιστού, για εύλογο χρόνο ώστε να αποδείξει απτά συγκρίσιμα αποτελέσματα των ικανοτήτων του, συναντώντας απρόβλεπτες προκλήσεις που απαιτούν λογική, συναισθηματική και ηθική αντιμετώπιση, συστατικά της προσωπικότητας που θεωρεί έμφυτα και τα πιο σημαντικά.


Και οι δύο απόψεις έχουν ισχυρά επιχειρήματα. Μένει στους ψηφοφόρους να αποφασίσουν ποια τους εκφράζει καλύτερα και ποια πολιτική πρόταση θεωρούν ότι θα εξασφαλίσει τους πιο άξιους, διαλέγοντας ταυτόχρονα και πολιτική παράταξη.


Οι μέχρι σήμερα βασικοί πολιτικοί όροι: δεξιά και αριστερά, σε μία παγκοσμιοποιημένη οικονομία, ελάχιστη πρακτική πολιτική σημασία έχουν. Χρησιμοποιούνται πλέον ως ιστορικά ιδεολογικά κελύφη «franchising» για να δηλώσουν την πολιτική σταθερά της κάθε παράταξης και για να διαφοροποιηθούν επικοινωνιακά μεταξύ τους μέσα από θολά ιδεολογικά σύμβολα κομματικής συσπείρωσης που δεν αντιπροσωπεύουν ξεκάθαρα τις πιο σημαντικές αξίες της ισονομίας, της αξιοκρατίας και ενός αντικειμενικού μηχανισμού δημοκρατίας που θα τις εγγυάται.


Παρ’ όλον όμως ότι την πολιτική δεν την κάνουν τα σύμβολα, ιδίως όταν είναι κίβδηλα, αλλά άνθρωποι με ονοματεπώνυμο και συγκεκριμένες δυνατότητες ή αδυναμίες, ο ψηφοφόρος καλείται να στηρίξει την κάθε παράταξη με βάση τους ανεπίκαιρους συμβολισμούς της κάτω από τους οποίους «καθαγιάζεται» επικοινωνιακά η όποια κομματική  ιδιοτέλεια ή προσωπική ανεπάρκεια, χωρίς να του αναφέρουν ωστόσο:


Με ποια «αξιοκρατικά» εχέγγυα, πλην της κομματικής ιδιότητας, επέλεξαν το πολιτικό προσωπικό τους που με τόσο πάθος διεκδικεί να τον «εκπροσωπεί» στη βουλή, να καθορίζει τις τύχες του και το μέλλον των παιδιών του.


Ενώ το νέο πολίτευμα απεγκλωβίζοντας όλες τις δημιουργικές δυνάμεις με την εφαρμογή της ισονομίας, έχει ως πολιτειακή σταθερά: Ότι κατ’ αρχήν πρέπει να κυβερνούν οι άξιοι. Ποιος μπορεί να διαφωνήσει ότι θα διασφαλίσουν καλύτερα τις αξίες της δημοκρατίας, την εύρυθμη λειτουργία των θεσμών και την πρόοδο; Και ως παραταξιακή σταθερά: Τον ιδιαίτερο τρόπο που η κάθε μία παράταξη προσεγγίζει και εγγυάται την αξιοκρατία μέσα από το σύνολον της κοινωνίας.


Είναι ένα νέο ανθρωποκεντρικό αταξικό δημοκρατικό πολίτευμα, στους θεσμούς του οποίου θα έχει την δυνατότητα να συμμετάσχει ισόνομα και αξιοκρατικά το σύνολον των πολιτών χωρίς κατ’ ανάγκην κομματικά διαπιστευτήρια.

Του Θεόδωρου Σαββίδη

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

This is a comment.