ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Συνήγορος Πολίτη: Δήμοι και κοινότητες «πρωταθλητές» στην κακοδιαχείριση

Αμβλύνθηκε, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση για το 2010 της αναπληρώτριας Συνηγόρου του Πολίτη (ΣτΠ) Καλλιόπη Σπανού, η σχέση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τους δημότες, καθώς «πρωταγωνιστεί» σε ποσοστό 17,62% στην κακοδιαχείριση υποθέσεων πολίτη-κράτους.
Η έκθεση, την οποία παρέδωσε η κυρία Σπανού στον Πρόεδρο της Βουλής Φίλιππο Πετσάλνικο,  παρουσιάζει το έργο τού ΣτΠ μέσα στο 2010 και καταλήγει σε συμπεράσματα και προτάσεις προς τη διοίκηση και τους κοινωνικούς εταίρους.
Από την έκθεση του 2010 προκύπτει ότι ο αριθμός των καταγγελιών των πολιτών κατά το 2010 (13.179) παρέμεινε πρακτικά στα ίδια υψηλά επίπεδα του 2009 και διατηρεί μια αύξηση της τάξης του 20% σε σχέση με την προ του 2008 περίοδο .
Όσον αφορά στην κακοδιαχείρηση, πέραν των δήμων και κοινοτήτων, προβλήματα υπήρξαν και σε άλλες υπηρεσίες της Δημόσιας Διοίκησης, όπως: υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (9,55%), ΙΚΑ (9,02%), διευθύνσεις Αλλοδαπών και Μετανάστευσης Αττικής (6,80%), νομαρχίες (6,75%), ΟΑΕΕ (6,03%), υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (5,86%), υπηρεσίες και φορείς εποπτευόμενοι από υπουργεία -όπως ΟΑΕΔ, ΑΕΙ, ΤΕΙ κτλ.- (5,86%), υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και διά Βίου Μάθησης (4,18%), υπουργείο Προστασίας του Πολίτη (4,15%), φορείς επικουρικής ασφάλισης (4,07%).
Η «συμπεριφορά» των δημόσιων υπηρεσιών
«Η περιστολή των δημοσίων δαπανών» κατέστησε περισσότερο προβληματική τη σχέση κράτους-πολίτη, με αποτέλεσμα σε αυτό το κρίσιμο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον και με δεδομένη την έλλειψη επαρκών πόρων να «απαιτείται να ενταθεί η θεσμική λειτουργία, η τήρηση των αρχών και των κανόνων του κράτους δικαίου και της δημοκρατίας».
Σύμφωνα με την έκθεση του ΣτΠ, παρατηρούνται έπειτα από καταγγελίες των πολιτών «καθυστερήσεις πληρωμών, προβλήματα λειτουργίας λόγω ελλιπούς στελέχωσης σε συνδυασμό με το κύμα συνταξιοδοτήσεων, μειωμένες υπηρεσίες πρόνοιας, καθυστερήσεις στην απονομή συντάξεων και στην παροχή άλλων κοινωνικών δικαιωμάτων, ανατροπή προσδοκιών για πρόσληψη επιτυχόντων σε διαγωνισμούς» και «σε πολλές περιπτώσεις η προσπάθεια διόρθωσης ανορθολογικών πρακτικών του παρελθόντος διατάραξε το πλαίσιο στο οποίο είχαν συνηθίσει να λειτουργούν οι υπηρεσίες και να δραστηριοποιούνται οι πολίτες, ενώ φαίνεται να αποτελεί γενική διαπίστωση ότι υπό την πίεση των νέων συνθηκών η διοίκηση τείνει να αμελεί διαδικαστικές της υποχρεώσεις απέναντι στους 1/16 πολίτες. Η καθυστέρηση, η παράλειψη απάντησης ή η έλλειψη σεβασμού των προθεσμιών εμφανίζονται συχνότερα».
Ανάλυση καταγγελιών-αναφορών

Από τις 13.179 που εξετάστηκαν το 2010 το 40,21% τέθηκαν στο αρχείο λόγω αναρμοδιότητας. Από τις υπόλοιπες: το 53,07% των αναφορών διαπιστώθηκε ότι ήταν βάσιμες, δηλαδή η καταγγελία του πολίτη ήταν δικαιολογημένη και υπήρχε κακοδιοίκηση, το 38,08% διαπιστώθηκε ότι ήταν αβάσιμες, δηλαδή η διοίκηση είχε τηρήσει τη νομιμότητα, ενώ για το 8,85% διακόπηκε η έρευνα για διαφόρους λόγους.

Από τις βάσιμες αναφορές, οι οποίες είχαν «κατά μεγάλο ποσοστό θετική έκβαση»:
- Επιλύθηκαν, δηλαδή αποκαταστάθηκε το πρόβλημα που αντιμετώπιζε ο πολίτης, σε ποσοστό 73,16%.
- Δεν επιλύθηκε, παρά τη διαμεσολάβηση, το πρόβλημα που έθετε το 10,64% των βάσιμων αναφορών. Στις περιπτώσεις αυτές δεν έγιναν αποδεκτές οι προτάσεις του ΣτΠ.

- Στο 12,94% των βάσιμων αναφορών η επίλυση στάθηκε αδύνατη για λόγους που αποδίδονται σε κενά της νομοθεσίας ή σε πάγιες οργανωτικές αδυναμίες και δυσλειτουργίες
της Δημόσιας Διοίκησης.
- Το 3,26% των υποθέσεων επιλύθηκε χωρίς ενέργειες του ΣτΠ από την ίδια την υπηρεσία ή ύστερα από παρέμβαση άλλου φορέα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

This is a comment.