ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Ο ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΗΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.....ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΣ !

Του Δημήτρη Καβαρλή
Επικοινωνία είναι η διαδικασία κατά την οποία πραγματοποιείται ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των ατόμων μέσα σε ένα οργανωμένο σύστημα  Στις πολιτικές παρατάξεις ή στα υψηλά ιεραρχικά κλιμάκια ενός Δημοσίου Οργανισμού η επικοινωνία αναπτύσσεται συνήθως σύμφωνα με το εκάστοτε ιεραρχικό οργανόγραμμα. 

Η οργανωτική δομή επηρεάζει τη συμπεριφορά των ατόμων και των ομάδων που διαμορφώνουν μέσα στα πλαίσιά της. Τα διάφορα προβλήματα και οι συγκρούσεις που εμφανίζονται στον οργανισμό είναι συνήθως αποτέλεσμα προβλημάτων επικοινωνίας, τα οποία συχνά έχουν τις ρίζες τους σε διαφορετικές αντιλήψεις  που επικρατούν μέσα σε αυτόν για τη λειτουργία του,  την αντιμετώπιση των προβλημάτων και για την εφαρμογή των διαφόρων πολιτικών του


Η σύγκρουση είναι ένας βασικός ψυχολογικός μηχανισμός και αποτελεί μέρος της καθημερινής εργασιακής πρακτικής. Ένα ιδιαίτερα σημαντικό πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας πολιτικός οργανισμός είναι η ύπαρξη συγκρούσεων στο εσωτερικό του, δηλαδή η μη αναγνώριση συμβατών στόχων. Τα αποτελέσματα της σύγκρουσης μπορεί να είναι ιδιαίτερα αρνητικά για τον οργανισμό, αφού
προκαλούνται συχνά εντάσεις στις σχέσεις μεταξύ των μελών του,δεν επιτρέπεται η αποτελεσματική επικοινωνία και εμποδίζεται η επίτευξη των στόχων του.

 Ο όρος ''Διοικητική των Συγκρούσεων '' αναφέρεται στη μακροπρόθεσμη διαχείριση των άλυτων συγκρούσεων μέσα στις διάφορες οργανώσεις. Είναι ο όρος που προσδιορίζει μια σειρά από τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τα παράπονα / διαφωνίες, υπερασπίζοντας ό,τι θεωρούν σωστό και δίκαιο και πολεμώντας ό,τι θεωρούν λάθος και άδικο.

Η αντιπαράθεση που αναδείχθηκε με τις πρόσφατες παραιτήσεις των Δημοτικών Συμβούλων από την παράταξη πλειοψηφίας του Δήμου Λαγκαδά και η ταυτόχρονη ανεξαρτητοποίησή τους, σύμφωνα με τη '' Διοικητική των Συγκρούσεων '' μπορεί να οφείλεται, στην κακή επικοινωνία των μελών της παράταξης, στους λάθος  χειρισμούς της διοικητική ομάδας οι οποίες προκάλεσαν  αμφιβολίες στους συνεργάτες για την αποτελεσματικότητα των ακολουθούμενων πολιτικών ή στην  αναζήτηση της δύναμης από κάποιον από τα διοικητικά στελέχη που προσπαθεί να επιβάλλει τα  συμφέροντά του σε βάρος των υπολοίπων. Οι πρώτες δύο αιτίες επιβεβαιώνονται από τις εκατέρωθεν δηλώσεις ενώ για την επιβεβαίωση ή όχι της τρίτης αιτίας, θα πρέπει να περιμένουμε τις εξελίξεις σε βάθος χρόνου.

Η σύγκρουση είναι ένα αναπόφευκτο γεγονός της ζωής κάθε Δημόσιου Οργανισμού. Όποτε έχουμε να κάνουμε με συνεργασία ανθρώπων, οι συγκρούσεις είναι αναπόφευκτες. Κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικές απόψεις και αντιλήψεις για κάθε ζήτημα. Έτσι για να είναι επιτυχής μια ομάδα ανθρώπων, τα μέλη της δεν μπορούν να αγνοούν ή απλά να διαμαρτύρονται για τα προβλήματα τα οποία απειλούν την επίτευξη των στόχων της ομάδας. Τα μέλη της ομάδας πρέπει να εντοπίσουν τα στοιχεία που εμποδίζουν την παραγωγικότητα και να εστιάσουν της προσοχή της ομάδας, με ένα θετικό και χρήσιμο τρόπο, σε αυτά, διασφαλίζοντας έτσι την επιτυχία της.

Η δυνατότητα αντιμετώπισης των συναισθηματικών θεμάτων, με εποικοδομητικό για όλους όσους εμπλέκονται σε αυτή τρόπο, ή η συναισθηματική νοημοσύνη, αποτελεί μια κρίσιμη δεξιότητα για μια επιτυχημένη ομαδική εργασία. Αν τα μέλη μιας ομάδας έχουν κάποιο πρόβλημα είναι σημαντικό γι’ αυτούς να το φέρουν στην επιφάνεια και να το συζητήσουν με την υπόλοιπη ομάδα, χωρίς όμως να θίξουν προσωπικότητες. Είναι χρήσιμο να γνωρίζει κανείς ότι η σύγκρουση δεν είναι απαραίτητα κακή. Οι συγκρούσεις που διαχειρίζονται παραγωγικά μπορούν να οδηγήσουν σε νέες ιδέες, προνοητικές αποφάσεις και ανώτερα αποτελέσματα.

Είμαστε όλοι τόσο ίδιοι κι όμως τόσο διαφορετικοί. Ο καθένας έχει τις απόψεις του, τον δικό του τρόπο με τον οποίο ενεργεί, την προσωπικότητα του. Στο πλαίσιο μιας ΄΄Εταιρικής Σχέσης΄΄ υπάρχουν διαφωνίες, αντιθέσεις, αντιπαλότητες. Συμβαίνει συχνά κάποιες διαφωνίες να παίρνουν ανεξέλεγκτες διαστάσεις, με επιπτώσεις στη λειτουργία της '' Εταιρείας ''. Εν τούτοις, ο χειρισμός της ενδο-εταιρικής διαφωνίας είναι εφικτός.

Η επίτευξη των επιχειρησιακών στόχων μιας πολιτικής παράταξης θα πρέπει να επιχειρείται μέσω σωστής επικοινωνίας. Αν δεν υφίσταται αυτή, οι οργανωτικές δομές και τα μέλη της θα βρίσκονται σε ένα επίπεδο διαρκούς σύγχυσης με αποτέλεσμα οι συγκρούσεις να αποτελούν καθημερινό φαινόμενο και πρόβλημα. Για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των προβλημάτων επικοινωνίας, που μπορεί να παρουσιάζονται σε ένα τέτοιο περιβάλλον, είναι σκόπιμο να υπάρχει καταρχάς η εκπεφρασμένη επιθυμία για αμοιβαία συνεργασία μεταξύ των μελών της, αλλά κυρίως να γίνεται προσπάθεια από κάθε πλευρά ώστε να βρίσκεται πάντοτε σε ισορροπία το «ισοζύγιο» μεταξύ των εκροών του εξωτερικού και του εσωτερικού συστήματος επικοινωνίας στο περιβάλλον του οργανισμού.

Ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά του αναστήματος ενός πολιτικού είναι η διαχείριση κρίσεων, γιατί η διαχείριση της κρίσης είναι εκείνη που θα φέρει και την επίλυση της.. Οι χειρισμοί που θα επιλέξει ένας πολιτικός  για να λύσει μια κρίση είναι αυτοί που θα χαρακτηρίσουν την ηγετική του ικανότητα και τη μέλλουσα πολιτική του σταδιοδρομία. Στην παρούσα φάση η αποκατάσταση της επικοινωνίας  και της εμπιστοσύνης στο Δήμο Λαγκαδά είναι ένα σημαντικό μέσο για την αποκλιμάκωση της έντασης. Ένας οργανισμός λειτουργεί σωστά εάν όλα τα μέλη του μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους απαλλαγμένα από τα προσωπικά τους συμφέροντα για το καλό των δημοτών, του Δήμου και της ευρύτερης περιοχής γενικότερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

This is a comment.