«ΖΩΝΤΑΝΗ ΣΥΝΔΕΣΗ µε Βηθλεέµ». Η φανταστική αυτή αναδροµή δείχνει πώς λειτουργεί το παγκόσµιο χωριό. Ο ΜΑΚΛΙΟΎΑΝ ξεχάστηκε στην εποχή του ∆ιαδικτύου –η οποία όµως οδήγησε το επικοινωνιακό του µοντέλο στα όρια της υπερβολής. Κάπως έτσι η Ελλάδα ξανάγινε οµφαλός της γης.
Το ζήσαµε κι αυτό. Να ασχολούνται οι «Financial Times» και η «Wall Street Journal» µε το ενδεχόµενο πρόωρων εκλογών στην Ελλάδα. Η εκλογολογία ήταν ψωµοτύρι της εγχώριας πολιτικής ζωής. Ποιος θα φανταζόταν ότι θα αποτυπωνόταν και σε εφηµερίδες παγκόσµιας απήχησης και διεθνούς αναγνωσιµότητας;
Ολα αυτα εξηγούν γιατί χάσαµε πάλι έδαφος. Εκεί που νοµίζαµε πως είχαµε πλησιάσει σε ένα ξέφωτο, ξαναβρεθήκαµε µέσα στο δάσος της κρίσης. Τα νέα από την Ευρώπη δεν είναι πολλά υποσχόµενα. Ούτε µείωση επιτοκίου µάς δίνουν ούτε επαναγορά µέρους του χρέους µε δάνειο από το Ευρωπαϊκό Ταµείο Χρηµατοπιστωτικής Σταθερότητας συζητούν. Υπάρχουν δύο εξηγήσεις για αυτό. Η µία δεν έχει σχέση µε εµάς. Η αντίσταση χωρών όπως το Βέλγιο ή το Λουξεµβούργο στο Σύµφωνο Σταθερότητας είχε αποτέλεσµα οι Γερµανοί να προτιµήσουν ένα πιο µικρό καλάθι για τη Σύνοδο της 25ης Μαρτίου. Χωρίς καθολική ευρωπαϊκή δέσµευση για δηµοσιονοµική σοβαρότητα, οικυβερνήσεις του Βορρά αισθάνονται πως δεν µπορούν να δικαιολογήσουν στις προτεσταντικές κοινωνίες τους µέτρα βοήθειας για τον άσωτο Νότο. Τοµικρό καλάθι χωράει µόνο την επιµήκυνση των 110 δισ.
ΕΞΗΓΗΣΗ που έχει σχέση µε εµάς έχει να κάνει µε όσα συµβαίνουν στην Ελλάδακαι δεν περνούν απαρατήρητα στο εξωτερικό. Τα µπρος - πίσωτης κυβέρνησης Παπανδρέου και η µεταµεσονύκτια ανακοίνωση Πεταλωτή κατά της τρόικας για το πρόγραµµα ιδιωτικοποιήσεων 50 δισ. φάνηκαν ακατανόητα στους ξένους. ∆εν είναι η τρόικα εταίρος της ελληνικής κυβέρνησης στην προσπάθεια εξόδου από την κρίση; Αντίστοιχα, φαίνεται να ενόχλησε η διαβεβαίωση Παπανδρέου ότι η Ελλάδα έχει κάνει ήδη το 90% όσων προβλέπει το Σύµφωνο Ανταγωνιστικότητας. Κιόλας προλάβαµε; Κι αν είµαστε τόσο γρήγοροι, γιατί έχουµε τα χάλια µας και στα δηµοσιονοµικά και στην πραγµατική οικονοµία;
∆εν φαινόµαστε σοβαροί. Φαινόµαστε αµετανόητοι και ανεπίδεκτοι. Η Ελλαδίτσα των 350 δισ. χρέους εννοεί να συµπεριφέρεται λες και είναι ξεχωριστή περίπτωση.Τα κόµµατα της αντιπολίτευσης και πολλοί συνδικαλιστές απαξιώνουν το Μνηµόνιο –και αυτούς που µας δάνεισαν –σε κάθε ευκαιρία. Κανείς δεν λέει ότι η χώρα δεν µπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί έτσι γιατί δεν θα έχει να πληρώσει.
∆εν φαινόµαστε σοβαροί. Φαινόµαστε αµετανόητοι και ανεπίδεκτοι. Η Ελλαδίτσα των 350 δισ. χρέους εννοεί να συµπεριφέρεται λες και είναι ξεχωριστή περίπτωση.Τα κόµµατα της αντιπολίτευσης και πολλοί συνδικαλιστές απαξιώνουν το Μνηµόνιο –και αυτούς που µας δάνεισαν –σε κάθε ευκαιρία. Κανείς δεν λέει ότι η χώρα δεν µπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί έτσι γιατί δεν θα έχει να πληρώσει.
Mε απλα λόγια, οι ξένοι – δηλαδή οι Ευρωπαίοι – δεν πιστεύουν ότι αλλάξαµε. Το πολιτικό προσωπικό τελεί υπό αµφισβήτηση – έστω κι αν στο Βερολίνο δεν θεωρούν τον Γιώργο Παπανδρέου «έλληνα πολιτικό». Εξ ου και δεν βιάζονται να µας βγάλουν ακόµη από τη δύσκολη θέση.

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου